به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد،بر اساس اعلام فعالان بازار،در حال حاضر بیشترین میزان تقاضا در مورد تلویزیونهایی با میانگین قیمت یک تا ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صورت ميگیرد که اکثرا نمونههاي سایز بزرگ lcd و led در ردیف پرفروشهاي بازار هستند.
احمدوند، یکی از فعالان بازار تلویزیون در این باره ميگوید، تا پیش از این بیشترین میزان تقاضا برای نمونههاي ۳۶ تا ۴۲ اینچ از تلویزیونهای lcd و led بود.اما اینک با وجود تبلیغات زیادی که برای تلویزیونهای هوشمند و جدید شده است، بیشترین میزان تقاضا همچنان برای نمونههاي قدیمی بازار است و این برای بازار خطرناک است.
به گفته این فعال بازار، تنها تفاوتی که بازار از لحاظ میزان تقاضا با ماههای قبل داشته است این بوده که تقاضا از روی نمونههاي ۳۶ تا ۴۲ اینچ روی سایزهای بزرگتر بازار رفته است و در حال حاضر، همان تکنولوژیهاي قدیمی، منتها در سایزهای بزرگتر از پرمخاطبهاي بازار به شمار ميروند.
یکی دیگر از کسبه بازار هم ميگوید، با توجه به این موضوع که خریداران تمایل چندانی برای خرید تلویزیونهای گرانقیمت، به ویژه نمونههاي با قیمت بالاتر از ۳ میلیون و ۵۰۰هزارتومان ندارند، ما نمیتوانیم قیمتها را در بازار همگام با نوسانات نرخ ارز افزایش دهیم. زیرا در این صورت مشتریان خود را از دست ميدهیم.
این فعال بازار ميگوید، به همین دلیل ما ترجیح ميدهیم که کالاهای خود را با ضرر به فروش برسانیم، ولی مشتریان خود را از دست ندهیم.
مروتی، یکی دیگر از کسبه بازار هم ميگوید، گروهی معتقدند که با کاهش واردات نمونههاي lcd و led ميتوان توجهها را به سمت نمونههاي حرفهای و جدید بازار جلب کرد. اما ما این کار را به دو دلیل نميتوانيم انجام دهیم. دلیل اول این است که با کاهش واردات نمونههاي lcd و led ما برای مدتی مشتریان خود را از دست میدهیم و این موضوع تنها منجر به رشد قیمتها در بازار ميشود. دلیل دوم هم این است که در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی به تولید دو نمونه led و lcd در بازار ميپردازند و بخش بزرگی از نیاز بازار هم این محصولات و تولیدات را تامین ميکنند. به همین دلیل بازار کشش تامین نیاز مخاطبان این کالاها را دارد.
این فعال بازار ميگوید، به نظر ميرسد ما ناچاریم همگام با خواست مشتری حرکت کنیم و مواصلاتي را که وی تمایل به خرید آنها دارد عرضه کنیم.
فعالان بازار که معتقدند میزان تقاضا برای نمونههاي حرفهاي و جدید و به ویژه تلویزیونهای هوشمند در بازار داخلی در حدود ۳۰ درصد تا ۴۰ درصد از کل بازار فروش است ميگویند، حدود ۶۰تا ۷۰ درصد فروش بازار مربوط به نمونههاي lcd و led است.
فعالان بازار همچنین در مورد روند قیمتها در بازار ميگویند، اگر چه نوسانات نرخ ارز باعث شده است قیمت کالاهای مختلف افزایش یابد. اما در بازار تلویزیون ما نمیتوانیم قیمتها را افزایش دهیم. اول به دلیل اینکه نظارت و کنترل روی بازار تلویزیون بیش از بازارهاي دیگر است و از طرف دیگر در صورت رشد قیمت ما مشتریان خود را از دست ميدهیم.
فعالان بازار اعلام کردند، شاید ما ناچار باشیم برای از دست ندادن بازار و جلوگیری از ضرر و زیان محصولات قدیمی را به بازار همچنان تزریق کنیم، اما این موضوع خطری جدی برای بازار کامپ
احمدوند، یکی از فعالان بازار تلویزیون در این باره ميگوید، تا پیش از این بیشترین میزان تقاضا برای نمونههاي ۳۶ تا ۴۲ اینچ از تلویزیونهای lcd و led بود.اما اینک با وجود تبلیغات زیادی که برای تلویزیونهای هوشمند و جدید شده است، بیشترین میزان تقاضا همچنان برای نمونههاي قدیمی بازار است و این برای بازار خطرناک است.
به گفته این فعال بازار، تنها تفاوتی که بازار از لحاظ میزان تقاضا با ماههای قبل داشته است این بوده که تقاضا از روی نمونههاي ۳۶ تا ۴۲ اینچ روی سایزهای بزرگتر بازار رفته است و در حال حاضر، همان تکنولوژیهاي قدیمی، منتها در سایزهای بزرگتر از پرمخاطبهاي بازار به شمار ميروند.
یکی دیگر از کسبه بازار هم ميگوید، با توجه به این موضوع که خریداران تمایل چندانی برای خرید تلویزیونهای گرانقیمت، به ویژه نمونههاي با قیمت بالاتر از ۳ میلیون و ۵۰۰هزارتومان ندارند، ما نمیتوانیم قیمتها را در بازار همگام با نوسانات نرخ ارز افزایش دهیم. زیرا در این صورت مشتریان خود را از دست ميدهیم.
این فعال بازار ميگوید، به همین دلیل ما ترجیح ميدهیم که کالاهای خود را با ضرر به فروش برسانیم، ولی مشتریان خود را از دست ندهیم.
مروتی، یکی دیگر از کسبه بازار هم ميگوید، گروهی معتقدند که با کاهش واردات نمونههاي lcd و led ميتوان توجهها را به سمت نمونههاي حرفهای و جدید بازار جلب کرد. اما ما این کار را به دو دلیل نميتوانيم انجام دهیم. دلیل اول این است که با کاهش واردات نمونههاي lcd و led ما برای مدتی مشتریان خود را از دست میدهیم و این موضوع تنها منجر به رشد قیمتها در بازار ميشود. دلیل دوم هم این است که در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی به تولید دو نمونه led و lcd در بازار ميپردازند و بخش بزرگی از نیاز بازار هم این محصولات و تولیدات را تامین ميکنند. به همین دلیل بازار کشش تامین نیاز مخاطبان این کالاها را دارد.
این فعال بازار ميگوید، به نظر ميرسد ما ناچاریم همگام با خواست مشتری حرکت کنیم و مواصلاتي را که وی تمایل به خرید آنها دارد عرضه کنیم.
فعالان بازار که معتقدند میزان تقاضا برای نمونههاي حرفهاي و جدید و به ویژه تلویزیونهای هوشمند در بازار داخلی در حدود ۳۰ درصد تا ۴۰ درصد از کل بازار فروش است ميگویند، حدود ۶۰تا ۷۰ درصد فروش بازار مربوط به نمونههاي lcd و led است.
فعالان بازار همچنین در مورد روند قیمتها در بازار ميگویند، اگر چه نوسانات نرخ ارز باعث شده است قیمت کالاهای مختلف افزایش یابد. اما در بازار تلویزیون ما نمیتوانیم قیمتها را افزایش دهیم. اول به دلیل اینکه نظارت و کنترل روی بازار تلویزیون بیش از بازارهاي دیگر است و از طرف دیگر در صورت رشد قیمت ما مشتریان خود را از دست ميدهیم.
فعالان بازار اعلام کردند، شاید ما ناچار باشیم برای از دست ندادن بازار و جلوگیری از ضرر و زیان محصولات قدیمی را به بازار همچنان تزریق کنیم، اما این موضوع خطری جدی برای بازار کامپ